Stichting Childrenshome, adoptie op afstand!!

Naam:
Stichting Childrenshome, adoptie op afstand!!
Leeftijd:
11 jaar
Woonplaats:
Made, Nederland
Bij Reislogger sinds:
oktober 2015
Website:
stichtingchildrenshome.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Stichting Childrenshome,
Adoptie op afstand, uw hulp maakt het verschil!

Webadres:http://www.childrenshome.nl

Omschrijving:
Wat kunt u doen?
U kunt een kind een toekomst geven!

Neem een kijkje op http://www.childrenshome.nl en maak kennis met de kinderen die wij reeds ondersteunen en de kinderen waar wij uw hulp voor vragen.
Uw hulp maakt het verschil!!!

Hoe is Childrenshome ontstaan?
Tijdens een van onze reizen in Zuid-India hebben wij de staat Tamil Nadu bezocht. Hier hebben wij een aantal dagen gelogeerd in het weeshuis New Life Village. Door onze verschillende werkzaamheden daar hebben we veel contact gehad met de kinderen die daar verblijven. Dit alles heeft op ons een grote indruk gemaakt en wij voelen ons dan ook zeer betrokken met al die kinderen die we er ontmoet hebben. Thuis gekomen zijn we tot het besluit gekomen dat we daar een helpende hand gaan toesteken. In januari 2007 werd de Stichting Childrenshome opgericht.

Ons doel:
Deze stichting heeft als doel financiële adoptie (adoptie op afstand) van wees-kinderen en kinderen die door hun ouders in de steek gelaten zijn. Ook geeft de stichting financiële ondersteuning aan de weeshuizen waarin deze kinderen zijn ondergebracht.

In oktober 2010 is de stichting gestart met het ondersteunen van kinderen die nog bij hun ouders of verwanten wonen. Dit alles in nauwe samenwerking met onze partner-organisaties in Zuid India St.Joseph's Development Trust en Development of Education and Environment Trust.

Medewerkers van SJDT en DEET selecteren kinderen uit de gemeenschap van de Dalits in het district Nagapattinam en het district Cuddalore. Deze beide districten liggen in het oosten aan de Golf van Bengalen, 326 km ten zuiden van de hoofdstad Chennai.

In aanmerking komen semi-wezen en kinderen die tot de allerlaagste kaste behoren. Te denken valt dan aan één-oudergezinnen, kinderen die bij hun opa en oma wonen of bij hun oom en tante. Weeskinderen zullen nog steeds in een weeshuis opgenomen worden. Het voordeel van deze hulpverlening is dat er minder kinderen opgenomen worden in de weeshuizen, dat er minder kosten gemaakt worden en dat de kinderen in hun vertrouwdeomgeving blijven wonen. Vooral dit laatste is een belangrijk gegeven.

Waar nodig wordt toegang gegeven totbasisvoorzieningen zoals eten, onderwijs, kleding en medische zorg. We werken aan structurele oplossingen voor armoede. Er is in het programma aandacht voor de lokale leefomstandigheden.

Wereldwijd leven miljoenen kinderen in onrechtvaardige situaties.Als sponsor kunt u concreet voor één van deze kinderen opkomen.

We kunnen niet heel de wereld verbeteren,
maar met uw hulp wel hun toekomst!

Samenwerking:
Bij het uitvoeren van de projecten, die we jaarlijks bezoeken, wordt er nauw samen-gewerkt met de St. Joseph’s Development Trust te Genguvarpatty en met Development of Education and Environment Trust te Tirumangalam. De binnen komende adoptie- en sponsorgelden komen direct ten goede aan de kinderen die in de weeshuizen wonen, aan de weeshuizen en aan de kinderen die nog bij hun ouders of familie wonen.

De weeshuizen:
In de vijf weeshuizen, Pudhu Vansantham, Pudhu Punal, Pudhu Udhayam, Pudhu Yugam en Pudhu Irudayam wonen 493 kinderen, waarvan er 46 een verstandelijke en lichamelijke beperking hebben.

Deze kinderen worden op een zo gewoon mogelijke manier opgevoed. Dat wil zeggen dat er geprobeerd wordt om het gezinsgevoel zoveel mogelijk te benaderen. De kinderen staan onder de hoede van “huis”moeders. Dit zijn weduwen die er voor zorgen dat de kinderen weer een moeder-kind en broer-zus gevoel krijgen.

Voor al deze kinderen zet de Stichting Childrenshome zich in. Neem een kijkje op

Uw hulp,in de vorm van financiële adoptie van een weeskind of steun aan een weeshuis, maakt het verschil...

Met ingang van 1 januari 2008 is de Stichting Childrenshome aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instellling.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht:

India.