Chennai, India

Maandag 23 januari 2017

26 januari 2017 - Chennai, India

Ons verblijf in Chennai

Om negen uur staat de taxi voor de deur en nadat we van Antoni en Prema afscheid hebben genomen op naar de luchthaven van Madurai, een ritje van ruim een half uur. Op de luchthaven hebben we pech: de vlucht van Jet Airways is gecanceld. Wat nu, de eerst volgende vlucht gaat pas om drie uur.  Een nieuwe vlucht geboekt, om twee uur, bij Air India. Hier hebben ze ook gelijk het hotel gebeld om te zeggen dat we wat later aankomen in Chennai.

In Chennai aangekomen staat er een medewerker van het hotel ons al op te wachten en brengt ons naar de taxidriver die ons naar het hotel zal brengen. Het is maar 15 kilometer maar we doen er meer dan ’n uur over. Overal wegafsluitingen, demonstraties en relletjes. Dit alles houdt verband met de Jallikattu (stierenrennen). Verschillende bussen, tsjoek tsjoeks en busjes staan uitgebrand aan de kant van de weg.

Maar uiteindelijk bij het Leela Palace aangekomen. Wat een schitterend hotel, we kijken onze ogen uit! Wat ligt armoede en weelde dan toch dicht bij elkaar. De eerste nacht kunnen we moeilijk in slaap komen en denken dat we moeten wennen aan de stilte. De volgende morgen: Geen geblaf, gekraai, geblaat en gegil, alleen een zalige rust. Vandaag rustig aan, de omgeving van het hotel verkend, lekker wat aan het zwembad gezeten en genieten van de rust.

De volgende dag, na een heerlijk ontbijt, met een taxidriver van het hotel Chennai wat verkend. Een mooie tempel en een al even mooie katholieke kerk bezocht. Ook zijn we nog even naar Marina Beach gegaan. Dit is een van de grootste stranden van de wereld maar jammer, door alle demonstraties zijn er grote stukken afgesloten en kunnen we maar op een klein stukje van dit strand.

Daarna naar een heel groot winkelcentrum. Supergroot met alle grote Europese merken op het gebied van kleding, schoenen en schoonheidstoestanden. Op de terugweg heeft onze driver ons nog even een shop van een “vriend” laten zien. Wel heel mooi maar we hebben thuis geen plaats voor houten olifanten, kleden van vier bij vier en wat ze ons al niet meer aan wilden smeren. Terug in het hotel lekker geluncht en daarna relaxen.

1. Marjon:
    Beste Jan en Lia,

Geniet van deze zeer welverdiende rust en ook van die weelde.
    Heel gek inderdaad, het ligt ontzettend dicht bij mekaar de armoede en de rijkdom.
    Gewoon samen heerlijk van genieten en alles laten bezinken.
    Enne, je hebt maar een klein stukje strand nodig joh om te relaxen.

Lieve groet vanuit Wagenberg,
    Bert en Marjon.
  2. Marijke Veltman- Feenstra:
    26 januari 2017
    Zo, het blijft een spannend gebeuren. Uiteindelijk toch aangekomen, zoals was bedoeld!
    Inderdaad een wereld van verschil de armoede en rijkdom. Maar geniet ze want dat mag best wel na al die inspanningen!
    Groetjes,
    Marijke Veltman
  3. Claudia Stoop:
    26 januari 2017
    Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen! Heerlijk even rust! Geniet ervan!!
  4. Ina van der vlies:
    26 januari 2017
    Jan en Lia nu even genieten van de rust , jullie hebben volgens mij wel een lange en vermoeiende en inspannende weken gehad. Het lijkt me wel indrukwekkend om te zien hoe het daar allemaal gaat.
    Groeten van Ruben en mij.
  5. Ad en Nel Marijnissen:
    26 januari 2017
    Het is opnieuw iedere X weer spannend hoe jullie reis verloopt dat maakt er ook er het bijzondere aan. Geniet van dit lux hotel en strand (je)
  6. Daphne:
    26 januari 2017
    Een ding is zeker: het gaat nooit zo als gepland ;-)

Genietze!!
  7. Anita:
    26 januari 2017
    Wat een mooi verhaal weer! Geniet van jullie rust en de luxe van jullie hotel. Jullie hebben het dubbel en dwars verdiend!
  8. Irene:
    27 januari 2017
    Zo! Dat ziet er even heel anders uit he!!
    Heerlijk hoor!! Geniet nog lekker een dagje van de rust voordat het echte leven weer gaat beginnen..
  9. Suzan Stolk:
    27 januari 2017
    Hoi Jan en Lia,

Jeetje wat een pech met de vlucht! Hopelijk gaat het met de buik weer wat beter? En dan ook nog een pittig gesprek de dag ervoor!
    Geniet nu maar eens van de welverdiende rust. En, bij het zien van armoede, wat heel pijnlijk is en je je machteloos voelt, realiseer je dan dat jullie al voor zo ontelbaar veel kinderen het verschil maken!
  10. Frans en ria:
    28 januari 2017
    Dat de boog niet altijd gespannen hoeft te staan, hebben jullie terecht ervaren. Heerlijk dit te lezen.

Groeten,
    Ria en Frans
  11. Cor en Margriet:
    28 januari 2017
    Jan en Lia, lekker genieten nu! Hebben jullie wel verdiend na die hectische weken. Groetjes Cor en Margriet