Woensdag, 6 januari

8 januari 2016 - Colombo, Sri Lanka

De laatste dag bij Pudhu Irudayam. We vragen aan Br. Sebastian of hij even wil informeren of onze vlucht van morgenochtend geen vertraging heeft. Hij krijgt het niet voor elkaar en hij zegt ons dat we maar even naar het kantoor van SJDT in Tranquebar moeten gaan. Hier ontmoeten we Antoni van DEET en hij heeft een zeer droevige mededeling voor ons.

Het financieel adoptie kind Muthupechi, 9 jaar oud,  is op 5 januari op het veld door een slang gebeten. Ze is daarna direct naar een dokter gebracht die haar met spoed naar een groot ziekenhuis in Madurai heeft laten brengen. Daar aangekomen is ze onderzocht door een arts maar de hulp kwam te laat: het gif was al door haar hele lichaam verspreid en ze is in de nacht van 5 op 6 januari overleden.

Deze tragedie heeft ons diep geraakt, we hadden haar enkele dagen geleden nog, samen met haar moeder, in Kandai ontmoet.

Nog een wandeling gemaakt en na de lunch tassen inpakken en alles een beetje opruimen. Vanavond hebben we nog een culturele avond en om tien uur vertrekken we naar Chennai. Vandaar gaan wij richting Sri Lanka en Bjorn richting Made. Het bezoek aan de weeshuizen en dorpskinderen zit er dan weer op.

De culturele avond is weer een succes. De kinderen zijn enthousiast en dat straalt er ook van af. Na afloop gaan we gezamenlijk eten en daarna trakteren we de kinderen nog op een ijsje. Dit is ook weer mogelijk dank zij de hele mooie opbrengst van de kerstactie.

Wij willen iedereen bedanken voor de leuke reacties, is altijd weer heel leuk!!

1. Daphne:
    8 januari 2016
    Jeeminee wat een nieuws :(. Wat erg!

Voor jullie een goede terugvlucht gewenst en bedankt dat We met zijn alleen weer mee mochten beleven elk goed werk er Door jullie, sjdt en deet gedaan wordt!
  2. Ina van der vlies:
    8 januari 2016
    Wat erg van zo een jong meisje, en dat het gif van de slang al door haar hele lichaampje zat en ze niets meer konden doen.
    Bedankt voor de mooie verslagen en een fijne vakantie toegewenst.
    Groetjes Ruben en Ina .
  3. JFJ Courtin en ME Courtin-Mureau:
    Lia en Jan
    Er is bij ons iets goed fout gegaan. Vandaag kwam alles tegelijk binnen.
    Maar we zijn weer helemaal op de hoogte. Geweldig!!!! Jullie verdienen een lintje. We zijn ook blij dat er vooruitgang wordt geboekt. Kennis is progressie voor de kinderen. Dat mensen teleurgesteld zijn is voor jullie op dat moment heel vervelend maar je kunt ook niet heel de wereld helpen. Geniet nu van je welverdiende vakantie!!! Frans en Ria
  4. Ad en Nel Marijnissen:
    8 januari 2016
    Wat leuk dat we zo op de hoogte worden gehouden. Alle hoogte en dieptepunten vooral van zo'n 9 jarig meisje hakt er wel in. Wens jullie nog een fijn verblijf en Bjorn een goede reis terug naar Made. Gr Ad en Nel.
  5. Claudia Stoop:
    8 januari 2016
    De vakantie komt precies op het goede moment, denk ik zo! Ik ben benieuwd hoe Bjorn het heeft gevonden! Fijne vakantie nog!
  6. Marijke den Ridder:
    9 januari 2016
    Na een hele drukke tijd na ons projectbezoek aan India zie ik voor het eerst jullie verslag.
    Ga het gelijk lezen. Ik begrijp dat jullie nu in Sri Lanka zijn.
    Liefs van ons beiden.
  7. Marijke den Ridder:
    9 januari 2016
    Na dit drukke programma is het tijd om te ontspannen. Complimenten voor jullie. Ik word altijd zo blij als ik lees wat jullie allemaal doen. Jullie werk is fantastisch. Mag ik/mogen wij een beetje trots zijn omdat we jullie lang geleden hebben gevraagd om voor onze stichting een project van SJDT te bezoeken. En kijk nu wat er uit is voortgekomen. Jullie inzet via de door jullie opgerichte stichting Childrenshome heeft zoveel goeds gebracht voor zovelen. En wat is Bjorn een leuke knul. Op de foto's te zien heeft hij genoten.
    Liefs en veel plezier in Sri Lanka.
  8. Marjon:
    Beste Jan Lia en Bjorn,

Bedankt voor alle prachtige verhalen en foto's.
    Het is altijd weer even afkicken .
    Wel vreselijk droevig van het kindje dat is overleden , dat raakt je enorm.
    Ook heel lastig als je door ouders benadert wordt wiens kinderen niet geholpen worden maar wat ik al eerder las, jullie kunnen niet iedereen helpen.
    Het is al mooi genoeg wat jullie doen. Dat doen niet veel mensen jullie na.
    Onthoud al de blije gezichtjes , daar doe je het voor!!
    Geniet van een welverdiende heerlijke vakantie.

Lieve groet, Bert en Marjon.